Článek

MOUVO 2023

Osmý ročník konference digitální komunikace proběhne v termínu 21.– 22. 4. 2023 v Technologickém centru UMPRUM, ul. Mikulandská v Praze.

Akce, kterou pořádá pražské studio Oficina, jako vždy nabídne to nejlepší ze světové scény audiovizuální kultury na průniku grafického designu, animace, filmu a interaktivních technologií.

Osvědčený dvoudenní formát, jehož ústředním tématem bude new.0 je doplněn o workshopy pod vedením hostů konference.

Téma new.0.

Nikdy nekončící hledání a usilování o něco nového. Nové tvary. Nové formy. Nové vzory. Nekonečné možnosti. Verze jedna – dva – tři. Zapomeňte na objevené, objevte zapomenuté. NEW.0.

Mezi hosty, kteří přijedou do Prahy a na konferenci představí svou práci bude španělská autorka Raquel Meyers. Svou práci definuje jako manuální dovednost s klávesnicí. A snaží se nahlodat náš vztah k technologiím. Kromě představení své práce na Mouvo stage bude možnost přihlásit se na KYBslojd Poetic Workshop vedení autorkou.

Dalším hostem je Mélina Poiré, motion designérka žijící v Montrealu. Věnuje se typografii, celkem odvážně pracuje s barvami a je členem studia Oddfellows.

Naše pozvání přijala v Londýně žijící audiovizuální umělkyně a experimentátorka Joelle Snaith, ve své práci zkoumá vztah mezi zvukem a formou.

Grafický designér a kodér Tim Rodenbroker žijící v Německu představí pražskému publiku svou práci a podcast věnováný kódování. Dalším hostem je kreativní ředitel dánského Stupid Studia Christian Mogensen. Z New Yorku na Mouvo přijede game designér a animátor Evan Anthony jehož hra Genesis Noir posbírala všechny nominace a ceny.

Naše pozvání přijal také polský grafický designér Patryk Hardziej s přednáškou o významu logotypů a jejich redesignu. Posledním potvrzeným hostem je platforma Motion Design School.

Součástí konference bude nově panelová diskuse o aktuálním vývoji technologie machine learning, neboli strojového učení a dopad generativní AI (umělé inteligence) na kreativní odvětví. Mezi panelisty budou odborníci na technologie, interaktivní média, designéři a tvůrci. Diskutovat se bude o změnách v sadách nástrojů, pracovních postupech, estetice a možnostech a výzvách spojených s posledními technologickým novinkami. Hvězdným hostem bude Nando Costa, kreativní ředitel Microsoftu a význačný designér stojící za projektem Microsoft HoloLens, brýlí na rozšířenou a virtuální realitu.

Hosté panelové diskuse:

Christoph Grünberger, autor knihy The Age of Data, loňský Mouvo speaker, DE

Nando Costa, Microsoft, USA

Tim Rodenbröker – letošní Mouvo speaker, kreativní kodér a experimentátor, DE

Ing. Tomáš Mikolov, Ph.D. – vědec v oboru AI, ČVUT, Prague, CZ

doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D. – zástupkyně vedoucího ústavu, Ústav hudební vědy, Filozofická fakulta MUNI, Brno, CZ

Sara Polak, Ph.D. – antropoložka, archeoložka a populárizátorka AI, CZ

Dr. Alzběta Solarzcyk Krausová – Vedoucí projektu Centra pro inovace a výzkum kybernetického práva (CICeRo)

Linus Ekenstam, designér, velký obdivovatel technologií a AI propagátor, SP

Medailony hostů:

Stupid Studio, Dánsko

Oceňované studio Stupid z dánské Kodaně se zaměřuje na širokou škálu kreativních služeb, především pak na branding, vizuální identitu a experience design. Jejich ústřední strategií pro inovativní postupy je hra a hravost v mnoha různých podobách. Spolupracují s klienty jako Lego, Ikea nebo Adidas, ale také s řadou kulturních, edukačních a státních institucí. Mezi jejich projekty patří také netradiční animované projekce pro divadelní hry nebo inovativní imerzivní instalace pro muzea a výstavy.

Tim Rodenbröker, Německo

Tim Rodenbröker je německý designér a kreativní technolog, jehož doménou je generativní a procedurální animace a design. Pro ty intenzivně využívá své programovací znalosti a pohybuje se na hranici kódování a grafického designu. Kromě svých projektů založil také platformu Creative Coding, kde nabízí lekce programování zaměřené na designéry a umělce a sdružuje podobně zaměřenou komunitu. Zároveň produkuje podcasty, kde se zaměřuje se svými hosty na veškeré aspekty průniku kreativních technologií, designu a programování.

Mélina Poiré, Kanada

Mélina Poiré je animátorka a motion designérka z kanadského Montrealu. Ve své tvorbě zaujala světovou scénu především originálním přístupem ke kinetické typografii. Její projekty jako 36 dnů písma a promo sekvence pro festival Motion Motion využívají nejrozmanitějších přístupů k typografické animaci, kterou velice vhodně doplňuje osobitých ilustračním stylem. Svým animačním citem a smyslem pro detailní propracovanost pohybu oslovila také oceňované studio Oddfellows z Portlandu, a tak rozšířila jeho animační tým.

Raquel Meyers, Španělsko

Španělská umělkyně Raquel Meyers ve své tvorbě upřednostňuje využití starých digitálních technologií v aktuálním kontextu. Pracuje s jejich limity a nostalgickým omezením a pomocí textových vstupů vytváří nové originální digitální výstupy s médii, mezi která patří například již pozapomenutý teletext, počítač Commodore 64, fax nebo psací stroj. Se svými animacemi a ilustracemi se účastnila řady výstav různých formátů a na Mouvu povede také tématický workshop související s její tvorbou.

Joëlle Snaith, UK

Joëlle Snaith je designérka a umělkyně působící v Londýně. Zaměřuje se hlavně na interaktivní a experience design, pracovala pro oceňované studio UsTwo. Kromě práce na komerčních projektech se věnuje také své osobní tvorbě, kde kombinuje především kreativní možnosti technologického propojení digitální animace a designu s hudbou. Její výstupy tak byly součástí řadu hudebních produkcí a také festivalů v Barceloně, Mexico City, Londýně nebo Vídni. Pravidelně spolupracuje s populárním londýnským klubem a galerií FOLD nebo dalšími umělci, jako je Joshua Davis.

Evan Anthony, USA

Evan Anthony je všestranný tvůrce – designér, animátor a technolog z New Yorku. Za svou kariéru se podílel na velkých projektech pro klienty jako Google nebo Coca Cola. S jeho prací v podobě hravých animovaných barevných teček se každodenně setkávají uživatelé všech forem platformy Google Assistant. Nejraději kombinuje možnosti animace, designu a programování a se svým kolegou Jeremy Abelem vytvořil originální video hru Genesis Noir, která vyniká vizuálním zpracováním, poetikou, tématem i herním designem a získala celou řadu prestižních ocenění. Jeho kolega Jeremy Abel navíc pro fanoušky Mouva povede unikátní workshop zaměřený na moderní Unreal Engine, na který vedl kurz také na New York University.

Patryk Hardziej, Polsko

Patryk Hardziej je mezinárodní, multidisciplinární ilustrátor, grafik a výzkumník. Přednáší na Akademii výtvarných umění v Gdaňsku a je zakladatelem platformy Art of Design a Nadace Karola Śliwky. Patryk je kurátorem Druhé polské výstavy grafických značek, mezinárodní výstavy polského designu konané v šesti zemích a autorem CPN -Logo, Identita, Kniha historie. Spolupracuje mimo jiné s Amnesty International, British Airways, BMW, Costa Coffee, Pepsi, Mini, E.Wedel New Scientist Magazine, Bertagnolli, Mondadori Libri, Národní umělecká galerie Zachęta, Muzeum emigrace v Gdyni , Gdynia Design Center, Ministerstvo civilní obrany a krizového řízení Nového Zélandu.

Motion Design School, USA

Motion Design School vznikla v roce 2016 s jasným zaměřením a to aby pomohla začínajícím mladým designérům zlepšit jejich dovednosti a vstoupit do pracovního procesu. Společnost, která začínala svou cestu na Ukrajině, se rozrostla a nyní lze její pobočky nalézt v New Yorku a Miami. Může se pochlubit širokou online komunitou, jež slouží a pomáhá studentům po celém světě.

Workshopy

19/4 — Jeremy Abel: Interactive Puppetry  https://mouvo.cz/jeremy-abel/

20/4 — Raquel Meyers: KYBslöjd Poetics https://mouvo.cz/kybslojd-poetics-workshop/

21/4 — Jonas Pilz: Cinema 4D – Everyone can do 3D https://mouvo.cz/cinema-4d/

21/4 — Blackbox Matchcore https://mouvo.cz/geo-mathcore/

Více informací najdete na webu www.mouvo.cz a sociálních sítích projektu.

Během celého roku si můžete také zakoupit originální kousek z limitované edice Mouvo produktů na www.mouvo.cz/shop.

reklama
reklama
reklama