Jak náročná je záchrana artefaktů z různých materiálů a historických etap vám ukáže výstava, která představí práci našich odborníků z oddělení konzervace a restaurování. Přiblíží postupy, které budou prezentovány přímo na konkrétních historických dílech, pomocí audiovizuálních prostředků či v rukodělných koutcích.
Museum Montanelli se na několik měsíců proměňuje v magický kabinet kuriozit uměleckých pokladů několika staletí ze soukromé sbírky Patrika Šimona. V srdci Malé Strany se odehrává hostina pro všechny smysly. Uměleckou výjimečnost totiž reprezentují špičkové artefakty z časů gotiky, renesance, manýrismu a baroka nazírané přes spiritualitu a rozmanité formy vzájemných dialogů a interakcí. Těžiště výstavy spočívá v předvedení evropských malířských a sochařských pokladů od 14. do 18. století. Vzácné gotické sochy povedou dialog s mimořádnými artefakty – uměním starého Peru, západní Papuy, ale i Mexika, Afriky a solitérními ukázkami prehistorické, antické a keltské kultury. Nebudou chybět ani intervence ze současné umělecké scény.
Výstava „Nechtěné umění/Unwanted Art“ představuje výběr děl od výjimečných umělců z různých koutů světa, jejichž díla rezonují s tématy odolnosti, identity a kulturní paměti. Mezi vystavujícími nacházíme grafiku španělského umělce José Ortega tradičně zobrazující španělský folklór, norského malíře Bjarne Rise, který ve své tvorbě zkoumá syrovou krásu severské krajiny a její emocionální hloubku a dílo od rumunského umělce Brădut Covaliu, jež zachycuje intimitu každodenního života v poválečné Evropě. ÚT-NE 9:00 – 17:00.
Výstava rozsáhlého souboru akvarelových kreseb a také soch výtvarníka Marka Škubala.
Vystavující: Kryštof Brůha, Lenka Glisníková, Šimon Chovan, Ula Lucińska & Michal Knychaus, Most Dismal Swamp, Natália Sýkorová, Andrea Mikysková, Stanislav Zábrodský. V imaginární budoucnosti, kde člověk vymizel, se příroda prolíná s technologií do hybridních forem. Vybraní umělci a umělkyně kriticky zkoumají ekosystémy, digitální identitu a rozostření hranic mezi organickým a syntetickým.
Instalace aktuální malířské tvorby Jiřího Pitrmuce vyzývá k zamyšlení nad naším vztahem k plynutí času a jeho proměnou v současném společensky třaskavém prostředí pozdní globalizace.
Chvalský zámek zve na výstavu Fimfárum Jana Wericha, konanou u příležitosti 120.výročí jeho narození. V expozici uvidíte loutky a nejkrásnější scény ze všech tří celovečerních filmů Fimfárum, které byly natočeny v letech 2002, 2006 a 2011. Pro děti je pak ve sklepení zámku připravena velká Pohádková herna a malé kino, kde se po celou dobu výstavy promítá film Fimfárum Jana Wericha z r. 2002.
Tomáš Rajlich je znám hlavně jako minimalistický malíř, na pražské AVU ale původně vystudo-val sochu. Výstava se zaměřuje na jeho ranou sochařskou tvorbu z dob působení v Klubu kon-kretistů, jehož byl zakládajícím členem, a před jeho odchodem do exilu do Nizozemí. Vystaveno budou kresby a sochy z let 1964–1969, částečně půjde o nově vytvořené autorské edice podle původní dokumentace. Umělci bude v době výstavy 85 let (5.3.).
Ačkoliv se v mnoha věcech spoléháme na digitální nástroje, zřídkakdy skutečně chápeme, jak fungují. Porozumět jim totiž není vždy možné. Zaprvé kvůli skutečnosti, že většinu technologií vlastní nějaká korporace. Zadruhé proto, že pochopit, jak pokročilá umělá inteligence dospěla ...
Nápaditě dopracované samorosty, honosné hodiny z překližky a budíku, nebo pestrobarevné nástěnné koberečky z chemlonu. To je jen pár artefaktů, které nepochybně patří ke vzpomínkám velké části naší populace. Jak velké bylo (a stále je) bohatství lidské fantazie a lidové tvořivosti.
Výstava, která bude otevřena od 14. února do 18. května 2025, nabízí hluboký pohled na propojení přírody, duchovna a lidských emocí. Autorka skrze obrazy přináší zamyšlení nad tím, co znamená stálost, klid a hledání rovnováhy v proměnlivém světě.
Druhý sólový projekt v 8smičce navazuje na cyklus výstav SÓLO a tentokrát uvádí umělkyni Pavlu Scerankovou. Řada jejích děl byla vytvořena speciálně pro tuto výstavu.
Výstava V temnotách Kateřiny Simerové představuje monumentální velkoformátové snímky zvířat, často hledících přímo do čočky fotopasti, které jsou sugestivním svědectvím o nočním životě našich souputníků a jejich žhnoucí pohledy evokují původní označení očí vysoké zvěře – světla. Archetypální dojem ze zvířecích portrétů se střídá s dynamickou klipovitostí a street-artovou estetikou záběrů tanečníků a postav v maskách. Jako by se v jednom magickém prostoru setkávaly staré rituály lovců s moderní mytologií a nočními můrami velkoměsta. Kurátorkou výstavy je Vanda Skálová.
Výstava s tajemným názvem Viscum album prezentuje práce Anežky Hoškové, etablované české umělkyně a průkopnice návratu romantických a emotivních tendencí do současného umění v Čechách. Její kresby, malby, vitráže a performativní instalace ji tematicky spojují s mezinárodním proudem mystické, asociativní tvorby a postinternetové estetiky. Kurátorkou výstavy je Veronika Marešová.
Umělec Jaroslav Kučera, zakladatel designové značky KOW, představí svůj konceptuální šperkařský projekt Křížový řez ve specifické kontrastní instalaci. Součástí galerijní prezentace bude jak nejnovější kolekce broží Cross Section, tak i starší práce, a sice světelná kolekce Clouds. Kurátorkou výstavy je Veronika Marešová.
Český filmař a autor animovaných filmů Pavel Koutský na výstavě Čáry a názory s humorným nadhledem přiblíží své roční ohlédnutí. Prostřednictvím brilantních kreslených glos – grotesek se zamýšlí nad stavem světa, který nás bezprostředně obklopuje. Součástí výstavy budou také projekce jeho filmů a díla s těmito filmy spojená. Kurátory výstavy jsou Jiří Kubíček a Veronika Marešová (GASK).
Právě krajina, která je na počátku, se dostala do dlouhodobé pozornosti Matěje Hrbka. Je vysoce dynamická, éterická a neobydlená. Božstvo se v ní prozatím pevně neusadilo a její nadpřirozenost stále ještě není zakonzervována do poutních míst. Vyjadřují ji živly, přírodní jevy i matérie, přičemž autor k vyobrazení její bezprostřednosti přistupuje až sakrálním způsobem.
Výstava konfrontující volnou malířskou tvorbu Pavla Reisenauera (1961-2024) s jeho satirickými kresbami pro týdeník Respekt, se kterým spolupracoval od začátku 90. let. Výstava byla dohod-nuta ještě za života umělce, v průběhu příprav se bohužel změnila v posmrtnou retrospektivu.
Zastřešená herní krajina v industriální hale, vyhřátá jurta, kavárna, autorská čtení a tvůrčí dílny – to vše nabídne nová instalace Imaginární krajina Divadla bratří Formanů. Otevřena bude od 19. ledna do 15. dubna 2025 v areálu Trojského pivovaru. Návštěvníky čekají loutky, interaktivní instalace, hybohledy a další herní prvky, které budou obohaceny o imerzivní divadelní bojovku ve spolupráci s divadelním souborem Loutky bez hranic. Kolektiv autorů pod kurátorským vedením Matěje Formana myslel na děti i jejich rodiče a všechny, kteří rádi objevují, hrají si a sní.
Výstava s názvem Drátovat, flikovat! odvypráví neobyčejný příběh drátenického řemesla. Drátenictví vzniklo před více než třemi sty lety v chudých horských oblastech severního Slovenska a odtud se následně šířilo nejen po Evropě, ale i do Ameriky. Jedná se o specifický slovenský kulturní fenomén, jehož význam byl v roce 2019 oceněn zápisem na seznam nehmotného kulturního dědictví UNESCO. Na výstavě uvidíte exponáty, které ilustrují rozmanitost a význam drátenického řemesla.
Kurátorský tým ve složení Juřicová, Kazda a Štochl představuje projekt „Tvář“, který zkoumá identitu a hodnotu uměleckého díla mimo autorství. Za účasti 40 anonymních umělců přináší experimentální výstava hravý přístup, jenž nabourává stereotypy galerijních projektů a zve diváky k objevování děl bez předběžných informací. Vstupné: Zdarma
Kunsthalle Praha uvádí Neklidnou duši, první výstavu mezinárodně uznávané japonské umělkyně Chiharu Shioty v Česku. Zve návštěvnictvo na cestu do nitra lidské existence, na které zkoumá témata života, smrti a paměti. Shiotiny strhující instalace okouzlily publikum po celém světě. Její charakteristická monumentální díla z vlněné příze znázorňují různé typy vazeb a vztahů. Od 28. listopadu do 28. dubna promění dva velké galerijní prostory v Kunsthalle Praha. Jednou z inspirací umělkyně je Vltava, řeka symbolizující globální vazby hlavního města.
Projekt vedený docentem Jiřím Janákem propojuje staroegyptské texty a současné výtvarné umění. Čeští umělci se inspirují speciálně připraveným překladem pramenů z období od 3. tisíciletí př. n. l. do 1. století n. l. a vytvářejí díla v různých stylech a technikách. Součástí projektu je také vizuální prezentace archeologických výsledků Českého egyptologického ústavu FF UK z Abúsíru, zahrnující fotografie, filmy a 3D vizualizace. Výstava bude doplněna vzdělávacím a popularizačním programem, zahrnujícím přednášky a akce pro veřejnost.Vstupné: Základní 180 Kč / studentstvo, senioři, zdravotně znevýhodnění 90 Kč/ Školní skupiny 50 Kč za osobu/ Děti do 12 let zdarma
Výstava propojující sport a umění
Výstava Ti, kteří raději kopřivy zahajuje výstavní plán galerie arto.to na rok 2025 nazvaný Stopy místa. Téma pro rok 2025 reflektuje vliv vnějšího prostředí na naše životy, prolínání a vrstvení žitých zkušeností a jejich další proměnu v čase. Osobní zkušenost zastoupených umělkyň problematizuje vlivný fenomén japonerie. Estetický rozměr japonerií byl pro různá období a epochy výtvarného umění podstatný a zásadní, ale současně byl často hlavně formální. Pro vybrané autorky je součástí životní trajektorie, rozměrem životní a umělecké zkušenosti vymezené vztahovostí na jedné straně a pohroužením, ztišením a kontemplací na straně druhé.
Juliana Höschlová, Pavel Jestřáb, Martin Kochan, Martin Kubica, Tereza Samková, Jiří Šigut, Šárka Zahálková a Martin Zetová se v Galerii Kurzor stávají lesními chodci. Namísto přímé, předem vytyčené cesty volí bloudění a pochyby, jakožto nezbytný předpoklad nepředpojaté mysli.
Objevujte, žasněte, bořte, budujte, hrajte si. Od 14. března 2025 na interaktivní výstavě JÁ město, která vám představí město tak, jak jej neznáte. I když je výstava určená hlavně dětem, okouzlí i dospělé. Chcete zažít město jinak? Jedno takové na vás čeká v zámeckém areálu muzea. Vstupte s námi do města mnoha perspektiv, skrytých významů i výzev k objevování. Nemusíte cestovat prstem po mapě ani objíždět turistické cíle, abyste zakusili radost z objevování nových souvislostí. JÁ město vás zve prožít několik rozličných příběhů a čeká i na ten váš.
Výstava malíře a poděbradského rodáka Oldřicha Kerharta (1895–1947) připomíná 130. výročí jeho narození. Ačkoliv jméno Oldřich Kerhart dnes nepatří k frekventovaným jménům české moderny, jeho dílo bylo od dvacátých do čtyřicátých let dvacátého století neodmyslitelnou součástí výtvarného dění, a to zejména ve spojitosti s významnou činností Umělecké besedy, jejímž starostou byl Kerhart v letech 1942–1946. Kurátorem výstavy je vedoucí kurátor GASK Richard Drury.
Hravost není infantilita, ale racionálně vystavěný a poťouchlý atak předdefinovaných kánonů umělecké praxe. Tu po celou dobu Štědrého působení na výtvarné scéně určují konceptualizmus, abstrakce, minimalistické tendence a na druhé stráně návraty k přírodě.
Expozice představí aktuální tvorbu umělkyně, která reflektuje zkušenosti z rezidenčního pobytu v Beninu v roce 2024. Rozvíjí zde vlastní techniky a obohacuje je o nové metody a strategie. Tento konstruktivní dialog divákovi umožňuje poznáníodlišných kulturních přístupů.
Ve výstavním prostoru IN Gallery na ulici Marie Cibulkové se představuje malíř Roman Franta, absolvent Akademie výtvarných umění v Praze ve škole malby (prof. Bedřich Dlouhý, prof. Aleš Veselý) a San Francisco Art Institute 1993-1994 (J. Hatofsky, J. Morgan). Od konce 90. let je nepřehlédnutelnou malířskou osobností s bohatým rejstříkem formálního i obsahového sdělení. Jeho živelná, expresivní, mnohovrstevnatá malba se pohybuje od realistického, iluzivního ztvárnění až po ležérní anti-estetický projev. Svou malbou s nadsázkou a typickým humorem reflektuje dění kolem sebe. Současnou společnost i své osobní prožitky komentuje s hravě ironickým odstupem v nezvykle provokativních souvislostech. Do svých obrazů přenáší svobodu projevu, odvahu, experiment, ale i klasické postupy. Je svérázným a nezaměnitelným autorem současné umělecké scény. Soustavně si buduje vlastní cestu, svými tématy i malířským stylem si vytváří uměleckou identitu. Frantova tvorba logicky dospěla od společenství brouků ke společenství lidskému, od brouka asociujícího člověka, k lidskému jedinci. Pomocí komplikovaných skrumáží a malovaných staveb z knih upozorňuje na lidské myšlení. Současným cyklem obrazů Věci života představuje zcela nové malby různých formátů zaměřené na běžné a každodenní předměty. Autor je vnímá jako společníky člověka, které nás provázejí životem a které současně fungují jako metafory lidského života obecně. Příkladem je motiv mísy, dózy nebo nádoby. Může zastupovat lidské tělo, mysl, vědomí i nevědomí, v nichž se směšují jednotlivé podněty podobně jako barvy, konkrétní předměty, písmo, slogany i abstraktní tvary.
Pavel Dušek (*1992) je umělcem, jehož tvorba se pohybuje na pomezí malby, instalace a intervence do veřejného prostoru. Výstava GEKOCHT tematizuje vztah mezi formou a procesem vzniku díla, přičemž ironicky odkazuje na metodiku jeho tvorby – odlévání do forem, které evokuje převařené, znovu zpracované materiály. Název, odvozený z německého slova pro „vařené“, tak slouží jako metafora pro opakovanou transformaci a reinterpretaci obrazových a materiálových prvků v jeho tvorbě. Výstavu můžete navštívit do 19. 6. 2025 v Galerii C12 v Hrzánské pasáži v Celetné 12, Praha 1.
Kolejová doprava zažívá všude ve světě renesanci – stává se udržitelnější a efektivnější formou městského, regionálního i mezinárodního cestování. Výstava Praha zítra? Propojené město ukazuje, že ani Praha nezůstává pozadu. Do roku 2050 zde přibudou desítky kilometrů nových tratí a tunelů, které zásadně změní cestování po městě i jeho napojení na republiku a Evropu. Nová výstava Praha zítra? Propojené město je k vidění do 26. října 2025 v Centru architektury a městského plánování (CAMP).
„Strength to strength“, první výstava v rámci dramaturgické řady Artia by KKCG s názvem Linie inovace, přináší pop-up instalaci brněnského konceptuálního malíře Václava Kočího v dialogu s monopostem stáje McLaren. Umělecká intervence je dalším příkladem spolupráce umělců s inovativním designem a inženýrstvím automobilového průmyslu.
Výstava nejnovější tvorby oceňovaného česko-britského umělce Hynka Martince.
Výstava Enter the Room se věnuje vlivu herního prostředí a storytellingu na tvůrčí přístupy nastupující generace, jednotlivců i herních kolektivů. Hry dnes nejsou jen zábavou, ale i jazykem, kulturou a významnou součástí umění. Jejich narativní principy a mechanismy otevírají nové způsoby, jimiž lze přemýšlet o prostoru, čase či interakci, pomáhají nám imaginovat budoucnost a narušují naše ustálené chápání světa.
...aneb jak to dopadá, když fotografovi na koncertech sklouzávají znavené zraky po nohou umělců až dolů k zemi. Jsou nejen fotky, které hrají, ale i ty, jež si někdy jen tak tiše našlapují a jindy si zase důkladně zadupou.
Výběr děl Stanislava Kolíbala ze sbírky Musea Kampa bude umístěno v posledním sále stálé expozi-ce musea, která je věnována Františkovi Kupkovi. Výstava se koná k příležitosti autorových stých narozenin, které oslaví v prosinci. V pravidelných intervalech se bude výběr děl obměňovat – cca každé 3 měsíce tedy bude možno vidět něco nového.
Zrození výstavy vzniklo při jarním úklidu fotokomory. Našli jsme zapadlé, časem zaprášené desky. Otevřeli je a náhle se na nás vysypaly exponáty z výstav, které jsme produkovali před mnoha lety. Pečlivě jsme vybrali od každého autora Je to soubor autorských prací, toho nejlepšího, pro nás nejzajímavějšího. Vaše Galerka Klubu Újezd.
Neděle–středa, 12:00–18:00 Caracas: Zapomenutá metropole modernismu přibližuje jedinečné architektonické dědictví venezuelské metropole. Caracas se stal jedním z poválečných center jihoamerického modernismu, kde pracovala nejen emancipovaná generace venezuelských architektů, ale i mezinárodní hvězdy, jako Gio Ponti nebo Richard Neutra. Kurátorem je historik architektury a designu Adam Štěch.
Mlčící jaro se skrze umělecká díla zabývá vztahem člověka k přírodě v období přibližně od 30. let do začátku normalizace. Projekt se zaměřuje na hledání organického abstraktního tvaru v sochařských dílech, které se poprvé objevilo zejména v surrealismu před druhou světovou válkou a poté v plastice šedesátých let. Svůj název si propůjčuje z vlivné knihy Rachel Carson, jež poprvé popsala důsledky používání pesticidů na životní prostředí.
Rozsáhlá retrospektivní přehlídka díla Františka Mertla, který tvoří pod uměleckým jménem FRANTA. V Jízdárně Pražského hradu je do poloviny června k vidění průřez jeho tvorbou od roku 1954, která se zaměřuje na odsouzení násilí a války. Kurátorem je Rado Ištok z Národní galerie Praha.
Fashion - Fraction - FeelingVýstava Michala Pěchoučka a Rudiho Kovala, kteří od roku 2019 vystupují pod společnou značkou („komprimovaným manifestem“ kolaborativní a experimentální práce) unconductive trash, tematizuje různé aspekty lidské nesvobody a zároveň odhaluje absurditu světa ovládaného tyranií kapitálu, který vede k nadprodukci a obsesivní spotřebě a dokáže komodifikovat cokoli, včetně prázdna. Dva nové cykly obrazů (Fashion; Shadows, 2025) mísí ironii s existenciální úzkostí nad stále simulovanější realitou a osobitým způsobem propojují konceptuální přístupy vycházející ze sériovosti, multiplikace a jazykových her se zdánlivě rutinní, avšak ve skutečnosti radostnou, nepředvídatelnou a minuciózní rukodělnou prací.
Výstava Koncerty zachycuje hudební interprety, jejichž koncertyautorka fotila v průběhu posledních tří let. K focení koncertů jí přivedla práce koncertní produkční. Při studiu oboru Arts management dostala příležitost absolvovat praxi na jednom z předních českých festivalů. Tehdy poprvé nahlédla do zákulisí hudebního průmyslu – a okamžitě jí to pohltilo. Jako studentka však neměla prostředky na pravidelné návštěvy koncertů. Hledala tedy způsob, jak být součástí hudebního světa, a odpověď byla jasná: fotografie. Foťák se stal její vstupenkou do světa živé hudby, a zároveň jí umožnil objevovat a dokumentovat současnou hudební scénu. Dnes se koncertní fotografii věnuje už šest let a během té doby zachytila nespočet kapel i interpretů – od Yungbluda přes Foals až po Sam Smith. Každý snímek je pro ní spojením dvou vášní: vizuálního umění a hudby. Tato výstava proto nemá specifický koncept – je to jednoduše koncertní fotografie.
Filmová přehlídka, která diváctvu každoročně nabízí to nejlepší z evropské kinematografie za uplynulý rok letos v kině Světozor probíhá od 2. do 8. dubna.
Letos by oslavila významná umělkyně-keramička Jindřiška Radová (1925-2021) sté výročí narození. Výstava představuje výběr z jejího díla, které prostřednictvím věcných i symbolických motivů přinášelo vizi života mimo čas městské civilizace. Přírodní detail J. Radová ztvárňovala nezaměnitelným výtvarným jazykem, v němž lidovostí inspirovaný ornament postupně nahradily monumentální, vegetabilní plastické formy.
Festival mimo jiné uvede novinku britské režisérky Andrey Arnold Ptáče (Bird), hudební komedii Heavier Trip režisérského dua Juuso Laatio a Jukka Vidgren, vítězný film v sekci Orizzonti v Benátkách Nový rok, který nepřišel (The New Year that Never Came) Bogdana Mureşanu nebo snímek vytvořený celý v prostředí populární online videohry Grand Theft Hamlet Pinny Grylls a Sama Cranea. Samostatné místo v programu má pak retrospektiva francouzského režiséra Michela Gondryho.
Obrazy Jana Vytisky, které tvoří výstavu Zjevení, jsou uzavřeným cyklem děl, jenž vznikal v posledních dvou letech. Jednotlivá díla byla inspirována poslední knihou Nového zákona, Zjevením svatého Jana (Apokalypsa). Tento text je připisován Janu z Patmu a patří mezi klíčové biblické dokumenty. Již od středověku také patřil mezi nevýraznější inspirační zdroje dobového výtvarného umění. Text nabízí množství silných a výrazných motivů, které inspirovaly řadu umělců. Příkladů je nepřeberně, od pozdního středověku (Dirk Bouts), renesance (Pieter Brueghel starší.), baroka (Peter Paul Rubens) až po umění 19. století (John Martin). Výjimečné místo má v tomto kontextu cyklus akvarelových vizionářských kreseb od Williama Blakea, které autor vytvořil mezi léty 1805 a 1810. Od té doby se toto téma objevovalo ve výtvarném umění stále méně a série obrazů Jana Vytisky tak dnes tvoří výjimečný a osobitý příspěvek do téměř přerušené tradice. Pro znalce Vytiskova díla není zobrazovaná tématika Zjevení překvapivá, jeho zájem o vypjaté a vyostřené motivy je dlouhodobý. Přímé odkazy k Apokalypse se opět skrývají v detailech, v nenásilných náznacích, které ale většina diváků přehlédne. Základní forma totiž zůstává stejná, větší formáty většinou orientované horizontálně. Vytiska pokračuje ve svém „olejovém“ období, oleje na plátnech převažovaly již na nedávné výstavě Rituál prokletých srdcí (2023) v Centru současného umění DOX. V nových obrazech je cítit ještě větší jistota, jsou zářivější, Vytiska stále objevuje nové možnosti, které tato technika přináší. Vyniká tak zejména nepřeberné množství již zmíněných důležitých detailů. I v této sérii jsme svědky rituálů, které se odehrávají v pro autora typických kulisách roubenek či horských masivů. Tyto odkazy k folklóru, stejně jako vytékající oko a reference k hororovému naturalismu jsou pro autora typické. Na obrazech se objevují téměř výhradně dívky, nebojácné (spíše melancholické) hrdinky, které otevřeně stojí proti samotnému zlu. Často jsou také oblečeny do šatů, které jsou pro folklór netypické a působí vlastně nepatřičně. Vyvrcholením je pak monumentální diptych, ve kterém Vytiska použité motivy a témata syntetizuje do dvou velkých formátů, kde jsou spojeny ráj a peklo, dobro a zlo, krása a ošklivost, odlišnost a stejnost, štěstí a smutek, život a smrt.
Výstava vychází z teze, že lidská kreativita nemá žádné hranice a nic ji nedokáže nahradit. Projekty vystavujících a makerů představují nejen kreativní výstupy minulých generací, ale především otevírají téma současné lidské kreativity, která využívá moderní technologie, nové materiály a umělou inteligenci. Výstava vznikla ve spolupráci s Maker Faire.
Letošní výběr 21 staveb zahrnuje širokou škálu realizací — od těch nejmenších drobných, které se skrývají v lese nebo doplňují ráz české krajiny, přes chatky, rodinné domy až po větší administrativní sídla společností. Spojujícím prvkem všech je jediný udržitelný a neustále dorůstající stavební materiál — dřevo.
Soboty 11:00, 13:00 a 16:00 - Účastníci si budou moci přijít vychutnat typickou Loosovu architekturu a jeho pojetí Raumplanu s komentářem zkušených průvodců. Dozví se mnohé oficiální i soukromé informace o pohnutém osudu rodiny ale i vily, která však znovu ožila, a dnes zde je možné navštívit též řadu kulturních akcí. Navíc se skleničkou prosseca.
14:00 do 16:00 - Nedělní výtvarná dílna pro děti i dospělé, která se inspiruje probíhající výstavou Poetics of Encryption. Vstupné 90 Kč účastík/30 Kč doprovod.
Přehlídka od roku 2015 boří stereotypy o tom, co to je “ženské umění”, co ženy zajímá a o čem ženy tvoří. Soustředí na ženské autorské umění, ale je vhodný pro milovníky a milovnice divadla bez ohledu na pohlaví nebo gender. Pravidelně představuje umělce a umělkyně z České republiky i zahraničí.
15:30 Kino seniorů: Mnichov 1972 16:00 Kino seniorů: Konkláve / Conclave (English friendly) 16:50 Céčko: Ta druhá 17:30 Quisling - Poslední dny 18:30 Operace Black Bag (English friendly) 18:45 Céčko: Až na věky 20:15 Anora 20:30 Queer (English friendly) 20:45 Céčko: Parthenope
22:00 - pravidelná pondělní party v rytmu mainstream a latino se speciálními drinky za bezkonkurenční ceny
14:00 Semínko posvátného fíkovníku 17:00 Alfa. 19:00 Nový rok, který nepřišel (DEF 2025 + zároveň v rámci pravidelného cyklu "Mentální hygiena Aleše Stuchlého" + on-line Q&A Bogdan Muresanu)
15:00 Inspirativní festival Festival umění a kreativity ve vzdělávání je otevřen pro všechny pracovníky v kultuře věnujícím se projektům na pomezí umění a vzdělávání.
19:00:00 Slavná Shakespearova komedie vás zavede do světa, kde se minulost prolíná s přítomností. Není totiž jen návratem do časů Shakespeara, ale také odrazem dnešního světa, kde ženy jsou někdy jako muži a muži jsou někdy jako ženy. Jakub Albrecht jako Kateřina a Ondřej Veselý v roli Petruccia vás provedou příběhem, kde se muži snaží zkrotit ženy (které hrají muži), aby se chovaly a vypadaly podle jejich představ.
19:30 Interaktivita, videoprojekce, elektronika a všudypřítomné digitální zvuky našeho všedního dne, hranice mezi skutečností a virtuální realitou se ztenčuje.
15:00 "Kdo si nechce hubu spálit, musí mlčet nebo chválit." / Geniální satirik, novinář a zásadový muž, ale také rozporuplná postava c.k. disidenta v kabaretním pásmu nejen z Brixenu. / Hrajeme odpoledne!
19h
19:30 Živé vystoupení kapely s náhodnými členy a náhodným playlistem bude opět napěchované kvalitní hudbou ve stylu Soul and R&B. Přidejte se ke kapele, nebo si užijte koncert dle svého gusta.
20:30 Formálně úchvatné protiválečné drama přináší ostrou kritiku válečných mocenských struktur. Emocionálně ohromující snímek ještě dále pozdvihává bravurní režie filmového génia Stanleyho Kubricka a strhující výkon Kirka Douglase.
09:30 Malá mořská víla + Polní žínka Evelínka, 19:00 Válka profesora Klamma
19:30h
16:00/ČESKÉ KINO SENIOR – Tajemství smrti 18:00/ČESKÉ KINO – Jak se nám to mohlo stát!?
19h
20h
18h
18h
19h
19:00 Jak financovat eticky? Panelová diskuze o etice financování kulturních příspěvkových institucí. Pořádá Artotéka Městské knihovny v Praze a Artalk.cz. Diskuzi se zástupci kulturních organizací moderuje Mgr. et Mgr. Anežka Bartlová, PhD.
19:30 Ryze současné téma anti-agingu nebo biohackingu nabízí autorská inscenace Jana Mikuláška a Lenky Veverkové s názvem Příliš krátká telomera. Biohackeři testují nejrůznější přístupy k optimalizaci těla a prodloužení života. Můžeme však mít náš život a tělo plně pod kontrolou? Na ožehavou otázku s humorem odpoví herecké duo Jakuba Albrechta s Bárou Kubátovou.
19:00 Všichni členové rockové skupiny DPvJU (dříve Dřevěné pytlí v jutových uhlích) se vedle hudby dlouhodobě věnují i výtvarným činnostem různého druhu. To nejlepší ze své tvorby vystaví na první skupinové výstavě v Čítárně Unijazzu, která potrvá po celý duben a kromě samotných výtvarných děl ji budou doprovázet i často velmi pikantní fotografie ze zákulisí tvorby souboru. Vernisáž proběhne 7. dubna od 19 hodin. Kromě uměnovědných proslovů a komentované prohlídky zpestří tuto událost vystoupení spřáteleného divadelního sdružení Branické vši a neméně spřátelené mladé písničkářky NoR.
19:00 Jeden z nejvlivnějších kytaristů současnosti John Scofield se vrací do Prahy a vystoupí v sestavě, která je mu nejvlastnější. V triu, kde má volný prostor k rozletu. Na bicí nástroje zahraje kytaristův dlouholetý souputník Bill Stewart, na kontrabas relativně „nová krev“ Vicente Archer.
16:00 Třetí setkání s tvůrci herecké databáze Actorsmap se zaměří na aktuální témata spojená s hereckou profesí, sebeprezentací a digitalizací filmového průmyslu.
21 h - Tonya Graves (blues – soul)