Vzdělávací expozice na téma lidské identity
Svatopluk Slovenčík (1934–1999) byl malířem, kreslířem a pedagogem, jehož dílo je dodnes neodmyslitelně spjato s fenoménem Zlína, kde se narodil a kde strávil podstatnou část svého života. Výstava Svatopluka Slovenčíka v GASK, která se koná v roce autorových nedožitých 90. narozenin, se zaměří především na jeho práce na papíře, v nichž se plně projevuje autorovo důkladné zkoumání zvolených témat prostřednictvím vymezených koncepčních cyklů. Autorem výstavy je vedoucí kurátor GASK Richard Drury.
Příběh malíře Vratislava Nechleby (1885–1965) žije v českém kulturním prostředí hlavně díky povídkám Oty Pavla – jako legendární náladový malíř podobizen Nejezchleb. Jeho dílo je však – navzdory renomé žádaného prvorepublikového portrétisty – v odborných kruzích i u laické veřejnosti v podstatě neznámé. Ačkoli působil čtyři desetiletí jako profesor na pražské Akademii, několikrát i v pozici rektora školy, byl celý život solitérem a stál ostentativně stranou úsilí progresivně orientovaných generačních souputníků, usilujících o moderní výraz. Jeho díla spjatá s prostředím dobových elit byla obdivována pro dokonalou malířskou techniku i bravurní kresbu, suverénní malířský přednes, naturalismus a smysl pro detail. Kurátory této první velké retrospektivní výstavy jsou Vanda Skálová (GASK) a Milan Kreuziger.
Museum Montanelli se na několik měsíců proměňuje v magický kabinet kuriozit uměleckých pokladů několika staletí ze soukromé sbírky Patrika Šimona. V srdci Malé Strany se odehrává hostina pro všechny smysly. Uměleckou výjimečnost totiž reprezentují špičkové artefakty z časů gotiky, renesance, manýrismu a baroka nazírané přes spiritualitu a rozmanité formy vzájemných dialogů a interakcí. Těžiště výstavy spočívá v předvedení evropských malířských a sochařských pokladů od 14. do 18. století. Vzácné gotické sochy povedou dialog s mimořádnými artefakty – uměním starého Peru, západní Papuy, ale i Mexika, Afriky a solitérními ukázkami prehistorické, antické a keltské kultury. Nebudou chybět ani intervence ze současné umělecké scény.
Výstava fotografických děl Jaroslava Brabce, která zachycují řadu výrazných osobností výtvarného umění a fotografie
Dosud nejrozsáhlejší samostatná výstava sochaře Stefana Milkova představující výběr z děl, která vznikla v období 1989–2024.
Výstava kreslířky a grafičky Lenky Falušiové s názvem „Potkala jsem sebe v lese“ návštěvníkům představí nejaktuálnější autorčiny umělecké práce v různých formátech a výtvarných technikách: velkoformátové tušové malbě a kresbě, akrylové malbě a tisku z hloubky. Ústředním tématem všech děl je neurčitá, tichem naplněná lesní krajina, inspirovaná pocity a vzpomínkami autorky. Autenticita, intuice a preciznost autorčiny práce, v kombinaci s neutuchající touhou objevovat ukryté příběhy, přináší osobitou výtvarnou výpověď.
Jak rychle se proměňuje užívání slov v českém jazyce? A jak vypadá práce současné umělecké scény, která se věnuje kombinaci vizuálního ztvárnění se slovy a větami anebo hledá nové způsoby vyjádření skrze text? Interaktivní výstava – instalace pro všechny generace.
Výstava Útěcha věcí nabízí poprvé vhled do výtvarného, konceptuálního i fotografického díla tureckého spisovatele a nobelisty Orhana Pamuka.
Každý den 12-18hod
Výstava „Nechtěné umění/Unwanted Art“ představuje výběr děl od výjimečných umělců z různých koutů světa, jejichž díla rezonují s tématy odolnosti, identity a kulturní paměti. Mezi vystavujícími nacházíme grafiku španělského umělce José Ortega tradičně zobrazující španělský folklór, norského malíře Bjarne Rise, který ve své tvorbě zkoumá syrovou krásu severské krajiny a její emocionální hloubku a dílo od rumunského umělce Brădut Covaliu, jež zachycuje intimitu každodenního života v poválečné Evropě. ÚT-NE 9:00 – 17:00.
Jak funguje elektromagnetická indukce, černá díra nebo optické klamy? To a mnohem více se dozvíte na nové interaktivní výstavě, kterou jsme pro vás připravili na zámecké půdě ve spolupráci s libereckým vědecko-zábavným centrem iQLANDIA. Nenechte si ujít výstavu pro celou rodinu, která vás nejen pobaví, ale i poučí. Prověřte své znalosti, vyzkoušejte si svůj postřeh nebo hru na harfu bez strun a spoustu dalších interaktivních exponátů, které v sobě skvělým způsobem kombinují hru, zábavu i poučení.
Interaktivní výstava představuje autentické příběhy ukrajinských dětí, které zažily nucenou migraci, útěk před válkou a hledání bezpečí v České republice. Osobní artefakty dětí – dětské botičky – tvoří součást audio instalace, jež zkoumá stopy, osudy a výzvy integračních procesů. Vstupné: Zdarma
Představujeme díla ukrajinských studentů AVU a UMPRUM, kteří skrze umění zpracovávají osobní zkušenosti spojené s válkou – pobyt v úkrytech, útěk do bezpečí, čekání na nádražích, proměněnou každodennost i sny, jež je dodnes pronásledují. Vstupné: Zdarma
Co se odehrává na rozhraní světla a stínu, kde barvy i tvary v mlžném oparu splývají se vzduchem? Mezi jakýmikoliv dvěma fázemi je vždy určitá mezní situace, tajemná fáze nejasných kontur, v níž probíhá transformační proces vedoucí od jednoho stavu ke druhému. O samotných přechodových fázích toho nikdy moc nevíme a bez vymezení ve vztahu k předcházejícím a následujícím stavům je nedokážeme ani naznačit. Slovy Merleau-Pontyho na ně ale můžeme nahlížet jako na „mezery, jimiž dovnitř proniká poezie“. Právě přechodový horizont jevů se stal leitmotivem výstavy Iry Svobodové, v jejíž tvorbě se analytický přístup k médiu malby vždy přirozeně prolínal s úvahami nad lidským životem a s reflexemi psychologických stavů. Proto se také autorka ve svých malbách dlouhodobě obrací ke geometrizovanému tvarosloví ve spojení se subtilní barevností a s plochami efemérního materiálu papíru. Křehkost čistých, prosvětlených forem nyní ještě prohloubila práce s transparentními papíry a s fenoménem barevného stínu. V nových malířských cyklech dává Svobodová nahlédnout do skrytých dimenzí malby nejen skrze průsvitné plochy papíru, ale také přímým prořezáváním papírových ploch, do nichž pak vkládá další pruhy barevného papíru. Na jedné straně tedy malířka poodhaluje to, co bylo divákovi dosud skryté, na druhou stranu ovšem ve výstavě umisťuje své malby do shodně barevného prostředí, čímž naopak dominantní aspekty maleb potlačuje. Svobodová tak znejasňuje představu o tom, co je podstatné – jestli to, co nám přístupné na první pohled, anebo spíš to, k čemu se musíme trpělivě a soustředěně propracovat.
Imerzivní instalace umělkyně usídlené v Norsku proměňuje výstavní prostor do prostředí fiktivního veřejného bazénu. Absence vody společně s abstrahovanou dysfunkčností předmětů vytváří poetickou scénu, ve které kombinace pachu chloru, sytých nautických barev, keramických plastik a auditivního vyprávění umocňuje lidskou fascinaci tímto elementem. Kurátorkou výstavy je Eva Slabá. Otevírací doba galerie je út–pá 13–19, so–ne 12–18.
Šimon Chyla vytváří monumentální mechanické instalace, které jsou charakteristické absurdním humorem i technickým vtipem, s nímž jsou realizovány. Na výstavě představuje dvě temně přízračné v čase zamrzlé dramatické scény – dětskou houpačku a autohavárii. Koncentrovaný, zacyklený děj lze číst jako osobní existenciální výpověď i metaforický odkaz tematizující celospolečenské jevy a problémy. Kurátorem výstavy je Milan Mikuláštík. Otevírací doba galerie je út–pá 13–19, so–ne 12–18.
Skupinová výstava (S)měna vytyčuje pole našeho společného výzkumu. Stáváme se v ní kartografy neviditelného. Zaměřujeme pozornost na pomyslné hybatele našich kroků, kteří dennodenně, ač na to často zapomínáme, vymezují trajektorie našeho pohybu, definují naše rutiny i osobní či kolektivně sdílené tužby. Vystavující umělkyně/umělci: Zbyněk Baladrán, Petr Dub, Alena Kotzmannová, Artur Magrot, Janek Rous, Lucia Tkáčová a Anetta Mona Chisa, Daniel Vlček, Ivan Vosecký, Dušan Zahoranský, Ládví Kurátorka: Nina Moravcová Otevírací doba galerie je út–pá 13–19, so–ne 12–18.
Výstava rozsáhlého souboru akvarelových kreseb a také soch výtvarníka Marka Škubala.
Michal Cimala (1975), sochař, malíř, designér a hudebník; vzhledem ke své generační příslušnosti, kterou charakterizuje bezprostřední zážitek sametové revoluce a změny režimu v roce 1989, patří mezi autory citlivě napojené na svou dobu a její transformační zvraty. Výstava pro prostory Villy Pellé je projektem bilančního, rozporuplného generačního pocitu.
Intermediální autor a dlouholetý resident Pragovky Vladimír Merta představí na své sólové výstavě dva cykly prací (Původ mimozemský, Velký energetický skandál), na kterých pracoval několik let v industriálním prostředí vysočanské Pragovky. Kurátorem výstavy je Pavel Ticho(ň). Otevírací doba galerie je út–pá 13–19, so–ne 12–18.
362 jedinečných projektů, které se zúčastnily nejprestižnější evropské architektonické Ceny Miese van der Rohe. Pražskou verzi výstavy doplní interaktivní projekce a přehled všech tuzemských projektů, které se soutěže od jejího vzniku zúčastnily. Výstavu pořádá barcelonská Nadace Miese van der Rohe a Evropská unie.
Instalace aktuální malířské tvorby Jiřího Pitrmuce vyzývá k zamyšlení nad naším vztahem k plynutí času a jeho proměnou v současném společensky třaskavém prostředí pozdní globalizace.
Vystavující: Kryštof Brůha, Lenka Glisníková, Šimon Chovan, Ula Lucińska & Michal Knychaus, Most Dismal Swamp, Natália Sýkorová, Andrea Mikysková, Stanislav Zábrodský. V imaginární budoucnosti, kde člověk vymizel, se příroda prolíná s technologií do hybridních forem. Vybraní umělci a umělkyně kriticky zkoumají ekosystémy, digitální identitu a rozostření hranic mezi organickým a syntetickým.
Ideově sochařský projekt Cesta, ve kterém mladý umělec František Bílek (1872–1941) reagoval na inspiraci a zkušenosti ze svého studijního pobytu v Paříži z počátku devadesátých let patří, vedle tématu Krista, k nejzajímavějším konceptům jeho rané mystické tvorby.
Před pár lety jsem objevil svou fotografickou vášeň pro tváře vyprávějící příběh. Tváře vrásčité, s úžasnou strukturou, osoby záhadné a charismatické i tváře lidí bez domova. Portréty sbírám v ulicích Prahy, kde dávám přednost přirozenému světlu. Jsem fotograf samouk. Mojí profesí je jazzový hudebník. Hraní v jazzových kapelách a jazzová hudba vůbec je určitě něco úžasného, stejně jako pouliční portrét. Obojí má syrové základy, jsou hrubé jako štěrk, ničím neomezené, ale zároveň sofistikované – a to vše vzbuzuje intenzivní emoce. Moje obrazy nejsou jen jednoduché portréty, ale svědectví o lidské osamělosti, vášni i utrpení v této drsné moderní době.
Výstava představuje prezentaci amatérských obrazů, vzniklých čistě pro radost. „Výstavou v Kaštanu se vracím do míst, kde se pod vedením paní Jitky Hilské rodila moje radost z malování. Obrazy vznikaly průběžně až do roku 2021, kdy jsem byla nucena pro těžký úraz, malování načas opustit,“ shrnuje autorka. „Pak jsem se opět k němu vrátila a každopádně z této činnosti dobíjím svou psychiku. Jako techniky ráda používám olej, akvarel, pastel a tuš. Zúčastnila jsem se asi osmi společných výstav pořádaných ateliérem Kaštan, a samostatně jsem vystavovala v Akademii věd, Faustově domě, Domově Svaté rodiny, faře v Cítolibech. V motivech mě přitahují jak krajinné výjevy, tak květiny, různá zátiší. Upřednostňuji akvarelovou malbu a celkově mám ráda v malování moderní pojetí.“
Expozice v Museu Kampa představuje jednu z nejvýznamnějších kolekcí děl průkopníka abstraktního umění. Výstava je rozšířena o dlouhodobé zápůjčky děl Františka Kupky a součástí expozice je rovněž výstava soch Otto Gutfreunda.
Výstava. Portréty inspirativních mužů je výstava fotografií Pavla Kořínka, které se objevily v knize rozhovorů Veroniky Kořínkové Jak vychovat chlapce, vydané nakladatelstvím Argo v červnu 2024. Portréty vznikaly během rozhovorů, v obývacích pokojích, pracovnách, na zahradách, ale i na zámku, na koncertech nebo na půdě Akademie Věd České republiky. Jana Sokola, Pavla Pafka, Karla Schwarzenberga, Jiřího Drahoše, Arnošta Goldflama, Michala Horáčka, Michaela Kocába, Petra Pitharta a Tomáše Sedláčka tak můžeme z fotografií vnímat v lidštějších úhlech, než jak je známe z médií. Na NEstylizovaných portrétech z míst, která jim jsou, nebo byla nejbližší.
Chvalský zámek zve na výstavu Fimfárum Jana Wericha, konanou u příležitosti 120.výročí jeho narození. V expozici uvidíte loutky a nejkrásnější scény ze všech tří celovečerních filmů Fimfárum, které byly natočeny v letech 2002, 2006 a 2011. Pro děti je pak ve sklepení zámku připravena velká Pohádková herna a malé kino, kde se po celou dobu výstavy promítá film Fimfárum Jana Wericha z r. 2002.
Na pomezí prezentace současného designu a vizuálního umění vzniká jedinečný výstavní projekt, který překračuje zavedené formáty galerijních přehlídek. Umělecké duo SHOTBY.US (Karolína Matušková a Lenka Glisníková) je známé svým expresivním a hravým přístupem k fotografickému médiu a schopností vytvářet vizuální narace. Pro výstavu transformují prostor Kunsthalle Praha v mnohovrstevnatou instalaci, která se stává platformou pro díla finalistek a finalistů letošní ceny Czech Grand Design.
Mark Ther představuje výstavu „Herren“, která bourá stereotypy a zve návštěvníky na neobvyklou cestu ze salonu starožitností do suterénu galerie - veřejných pánských toalet. Kurátorem výstavy je Mira Macík, a k vidění bude od 7. února do 30. března 2025.
Tomáš Rajlich je znám hlavně jako minimalistický malíř, na pražské AVU ale původně vystudo-val sochu. Výstava se zaměřuje na jeho ranou sochařskou tvorbu z dob působení v Klubu kon-kretistů, jehož byl zakládajícím členem, a před jeho odchodem do exilu do Nizozemí. Vystaveno budou kresby a sochy z let 1964–1969, částečně půjde o nově vytvořené autorské edice podle původní dokumentace. Umělci bude v době výstavy 85 let (5.3.).
Ačkoliv se v mnoha věcech spoléháme na digitální nástroje, zřídkakdy skutečně chápeme, jak fungují. Porozumět jim totiž není vždy možné. Zaprvé kvůli skutečnosti, že většinu technologií vlastní nějaká korporace. Zadruhé proto, že pochopit, jak pokročilá umělá inteligence dospěla ...
Nápaditě dopracované samorosty, honosné hodiny z překližky a budíku, nebo pestrobarevné nástěnné koberečky z chemlonu. To je jen pár artefaktů, které nepochybně patří ke vzpomínkám velké části naší populace. Jak velké bylo (a stále je) bohatství lidské fantazie a lidové tvořivosti.
Výstava, která bude otevřena od 14. února do 18. května 2025, nabízí hluboký pohled na propojení přírody, duchovna a lidských emocí. Autorka skrze obrazy přináší zamyšlení nad tím, co znamená stálost, klid a hledání rovnováhy v proměnlivém světě.
Druhý sólový projekt v 8smičce navazuje na cyklus výstav SÓLO a tentokrát uvádí umělkyni Pavlu Scerankovou. Řada jejích děl byla vytvořena speciálně pro tuto výstavu.
Výstava V temnotách Kateřiny Simerové představuje monumentální velkoformátové snímky zvířat, často hledících přímo do čočky fotopasti, které jsou sugestivním svědectvím o nočním životě našich souputníků a jejich žhnoucí pohledy evokují původní označení očí vysoké zvěře – světla. Archetypální dojem ze zvířecích portrétů se střídá s dynamickou klipovitostí a street-artovou estetikou záběrů tanečníků a postav v maskách. Jako by se v jednom magickém prostoru setkávaly staré rituály lovců s moderní mytologií a nočními můrami velkoměsta. Kurátorkou výstavy je Vanda Skálová.
Výstava s tajemným názvem Viscum album prezentuje práce Anežky Hoškové, etablované české umělkyně a průkopnice návratu romantických a emotivních tendencí do současného umění v Čechách. Její kresby, malby, vitráže a performativní instalace ji tematicky spojují s mezinárodním proudem mystické, asociativní tvorby a postinternetové estetiky. Kurátorkou výstavy je Veronika Marešová.
Český filmař a autor animovaných filmů Pavel Koutský na výstavě Čáry a názory s humorným nadhledem přiblíží své roční ohlédnutí. Prostřednictvím brilantních kreslených glos – grotesek se zamýšlí nad stavem světa, který nás bezprostředně obklopuje. Součástí výstavy budou také projekce jeho filmů a díla s těmito filmy spojená. Kurátory výstavy jsou Jiří Kubíček a Veronika Marešová (GASK).
Umělec Jaroslav Kučera, zakladatel designové značky KOW, představí svůj konceptuální šperkařský projekt Křížový řez ve specifické kontrastní instalaci. Součástí galerijní prezentace bude jak nejnovější kolekce broží Cross Section, tak i starší práce, a sice světelná kolekce Clouds. Kurátorkou výstavy je Veronika Marešová.
Představení soukromé sbírky současné světové malby, jejíž součástí jsou jak díla klasiků typu Georga Baselitze nebo Davida Hockneyho, tak současných třicátníků Georga Rouy či Dhewadi Hadjab. Výstava nazvaná Vision of the World se zaměří na dva tematické okruhy – pozici jednot-livce ve společnosti a vztah k vlastní tělesnosti a sexualitě.
Srdeně vás zveme na vernisáž výstavy Kristiny Láníkové s názvem Skrze zranitelnost se můžu přiblížit druhým / Through vulnerability, I can come closer to others. Vernisáž proběhne už 18. února od 18.00 v Galerii AVU. Výstava se tématicky zaměřuje na křehkost lidské zkušnosti, tělo a jeho vztah k léčení. Přijďte asambláže, objekty a videa, které skrze otisk paměti odhalují hlubší mechanismy intimity i kontroly. Kurátorkou je Marianna Plácáková a výstava potrvá do 22. března a navštívit ji můžete vždy do úterý do soboty mezi 13. a 18. hodinou. Těšíme se na vás v Galerii AVU!
U příležitosti třetího výročí války v Ukrajině Kinovarta za podpory pražských kin a spolků pořádají benefiční přehlídku současné ukrajinské kinematografie v Praze. Veškerý výtěžek ze vstupenek a darů bude směřován na podporu Ukrajiny.
Výstava konfrontující volnou malířskou tvorbu Pavla Reisenauera (1961-2024) s jeho satirickými kresbami pro týdeník Respekt, se kterým spolupracoval od začátku 90. let. Výstava byla dohod-nuta ještě za života umělce, v průběhu příprav se bohužel změnila v posmrtnou retrospektivu.
18. ročník festivalu japonského filmu a kultury Eigasai 2025 ukáže rozdílný život japonských mužů a žen. Pokud se japonská žena stará o rodinu, muž ji musí zabezpečit. To vše očima japonských filmařů v kině Lucerna od 24.2. do 2.3. Vedle filmů festival přinese Japonský kulturní den v Galerii Lucerna. Doprovodný program představí tradiční a lidový tanec, divadelní komedi kjógen i bubenickou show.
Soubor současného tance 420PEOPLE a tanečník Václav Kuneš představí ve spolupráci s japonským choreografem a performerem Saburem Teshigawarou a japonskou tanečnicí Rihoko Sato světovou premiéru unikátní choreografie. Inscenace vytvořená speciálně pro prostor Studia Maiselovka bude uvedena jako třetí premiéra projektu 42+PEOPLE. Toto výjimečné setkání dvou tanečníků a jedné tanečnice, jejichž věk dohromady činí 171 let, se stane intimní událostí roku 2025. Představení je součástí kampaně TANEC NESTÁRNE, která podporuje tanečníky nad 40 let a nyní hledá podporu veřejnosti prostřednictvím platformy Darujme.
Retrospektivní výstava představí tvorbu fotografky, která přes půl století přirozeně a živelně mapuje svůj život a blízké okolí.
09:30 Malá mořská víla + To byl jen vtip!, 19:00 Válka profesora Klamma
19. ročník festivalu nabídne desítky nejnovějších filmů z celého světa, aktuální domácí tvorbu, ale i časem prověřené tituly, které stojí za připomenutí.
19. ročník festivalu nabídne desítky nejnovějších filmů z celého světa, aktuální domácí tvorbu, ale i časem prověřené tituly, které stojí za připomenutí.
19:30h
18:00 Komentovaná prohlídka výstavy Prometheus s umělcem Markem Škubalem a kurátorem Otto M. Urbanem.
18:30 Diskuzní pořad s novináři a komentátory o aktuálních politických, ekonomických a společenských problémech.
19:00-21:00 Beseda s překladatelkou Ladou Halounovou a skandinavistkou Helenou Březinovou představí komplikovanou osobnost a tvorbu dánské spisovatelky Tove Ditlevsen.
19:00, Divadelní adaptace jednoho ze stěžejních románů světové literatury. Winston Smith, pracovník Ministerstva pravdy, začne jednoho dne nebezpečně přemýšlet: Co všechno obnáší zřízení, v němž žije? Co všechno vidí Velký bratr? A co bylo před tím vším? Svět přece vždycky nebyl takový. Přemýšlí a zdá se, že někdo jeho myšlenky umí číst, že jim rozumí… že stejně jako on chystá vzpouru. Systém, nebo láska? Láska k systému!
19:30 hod. - Živá režie, živá improvizace – neopakovatelný večer.
20 h - Los Quemados – Křest alba (fusion – grooves)
20:00 | Inscenace o mládežnické skupině Wandervogel inspirovaná knihou Marka Cornwalla - Čertova zeď.
16:10 Céčko: Architektura ČSSR 58-89 / Czechoslovak Architecture 58-89 (English friendly) 17:00 Brutalista / The Brutalist (English friendly) 17:20 Bob Dylan: Úplně neznámý / A Complete Unknown (English friendly) 18:40 Céčko: Pro smilování 20:45 Céčko: Parthenope 21:00 Nosferatu (English friendly)
19:00 Strhující a oceňovaná doku-fikční hra Tomáše Dianišky 294 statečných vás zavede do zákulisí jednoho z největších hrdinských činů v českých dějinách – operace Anthropoid. Málo se přitom ví, že se tyto významné historické události odehrávaly především v Libni, působišti Divadla pod Palmovkou. Inscenace získala od své premiéry v září roku 2020 nejedno uznání kritiky, třeba Cenu divadelních kritiků nebo Cenu Divadelních novin.
19h
19:00 Sebepoznávací přednáska z cyklu „Rozumíme si“ ve spolupráci s psychologie.cz. Tentokrát na téma mindfulness s psychiatryní Julií Motlovou a terapeutem Michalem Dvořákem.
19:00 Němečtí technic death metaloví Obscura, Skeletal Remains a francouzští Gorod patřící mezi oceňované progressive/technical death metalové kapely současnosti. Tři kapely, jeden hudebně „brutální“ únorový večer v pražském Futuru.
17:00 Kočičí odysea 19:00 Babygirl (v rámci pravidelného cyklu "Čtvrtá vlna Terezy Domínové"+ Q&A Zuzana Kašparová, Martina Čurdová)
20:30 Do poslední chvíle nebudete vědět, na jaký film jste se vypravili. Zato budete mít jistotu, že zaplatíte přesně takovou částku, jakou sami uznáte za vhodné.
10:00 Debata pro loutky ostře a odvážně přináší unikátní formát debat na aktuální témata, ve kterém diváci neznají totožnost debatujících! Tentokrát o tom, zda je prostor řešit ve škole aktuální politické otázky?
20:00 „Příběh chlapce, který nikdy nebyl“ je sondou do vnitřního světa osamělého anti-hrdiny, jehož osud určuje sexuální orientace i chybějící rodinné zázemí. Hlavním a vše prostupujícím motivem je však svoboda a nezávislost jedince, který svou “jinakost” přijímá jako přirozenost a dokáže žít jako autonomní lidská bytost, bez ohledu na hodnocení a soudy okolí.
19:00, Strhující zpověď ženy o hledání spravedlnosti v soudním systému, který má tendenci před znásilněním zavírat oči. Marie Štípková v české premiéře světově proslulého monodramatu za hudebního doprovodu Markéty Ptáčníkové. Inscenace obsahuje citlivý obsah s tématem sexu, násilí a zneužití, a proto ji nedoporučujeme divákům mladším 15 let.
22:00 - eclectic mix v podání rezidentního Dje
16:00/KINO ZA ŠKOLOU – Velký pán (nový český loutkový film, 100 Kč) 18:00/NOVINKA – Opravdová bolest (komediální drama Jesse Eisenberga) 20:00/ČESKÉ KINO – Na plech (nová černá komedie od Řezníka)
19:30 On je ženatý. Ona má dvě děti. Oba jsou nešťastní a rozhodnou se s tím něco dělat. Jejich cestu za štěstím sledujeme od nedůstojného seznámení na internetu, přes trapně rozpačité poznávání, které je třeba přepít, až po vystřízlivění, po němž zůstane jen bolest hlavy. Petr Vaněk a Anna Polívková v citlivé hře mladého australského dramatika, která nahlíží do soukromí lidí, jimž ve štěstí brání strach z intimity.