Konference Mouvo oslaví deset let: Bude exkluzivní a s limitovanou kapacitou
Blíží se desátý ročník oceňované konference Mouvo zaměřené na audiovizuální kulturu protínající grafický design, ilustrace, animace, film, digitální umění a interaktivních technologie. Akci pořádá pražské studio Oficina a spolek Czech Motion Design 13. – 14. března 2025. Předprodej vstupenek je už je spuštěný na webu, kde zájemci najdou i první jména vystupujících. Konference proběhne v nových, velkorysých prostorách CAMP (Centrum architektury a městského plánování) v Praze. Desátý ročník Mouvo díky tomu posoune dosavadní hranice na velkolepou širokoúhlou projekční plochu, která bude i jevištěm zahajovací interaktivní performance. Diváci se tak opět mohou těšit na jedinečnou atmosféru události propojující inovativní technologie s vizuálním uměním, tentokrát ale s ještě lepším zázemím.
Exkluzivita a omezená kapacita
Jubilejní ročník bude výjimečný nejen místem konání, ale i svou omezenou kapacitou. Limituje totiž počet vstupenek, aby se zachovala intimní a výběrová atmosféra, kterou konference dlouhodobě nabízí. Každý účastník si navíc vybere dárek z limitované edice konferenčního merche a oslaví deset let konference s dalšími kreativci dortem a přípitkem.
Vystupující a program
Vzhledem k završení dekády konání konference se leitmotivem staly proměny, transformace, vývoj a evoluce, které jsou v oblasti designu všudypřítomné a za dobu deseti let dobře sledovatelné. Inspirací pro vizuální identitu ročníku pak jsou přímo cykly přílivu a odlivu kreativních sil.
„Přílivy a odlivy, tedy Tides & Ebbs, jsou typické pro umělce a designéry. Jsou symbolem jejich kreativity a motivace jít dál, jsou o radosti z tvorby, tvůrčího procesu. Protože tvořit a přicházet s inovativními nápady, novými věcmi, se může v době „všeho teď hned“ jevit mnohem složitější. Rádi bychom ukázali, jak v oceánu nepřeberných instantních možností držet pod kontrolou tvůrčí proces a ze záplav novinek umět vyselektovat ty, které vedou k seberozvoji,“ popsala hlavní myšlenky letošního vizuálního konceptu Vlaďka Cimbálníková, producentka konference a studia Oficina.
Mezi hlavní hvězdy letošního ročníku patří britské studio Dixon Baxi, které stojí za tvorbou vizuálních identit pro globální značky jako Hulu, ITV či AC Milán. Oceňovaný tým představí na konferenci svůj pohled na uplynulou dekádu v oblasti marketingu a strategie značky.
Na konferenci vystoupí také řečníci, které si publikum oblíbilo na dřívějších ročnících. Italské studio Illo se po úspěchu v roce 2019 vrací (v duchu tématu) transformované do projektu Algo. S vlastní evolucí se vrací i animátor a režisér Gergely Wootsch, který svou práci prezentoval již na historicky prvním Mouvu v roce 2016.
Populární dílo Ugly film odprezentuje animátor Nikita Diakru a svůj pohled na vývoj poslední kreativní dekády představí velmi exkluzivní host – zakladatel serveru Motionographer Carlos El Asmar. Další vystupující budou také z oblasti ilustrace, tisku nebo mediální teorie. Publikum tak čeká velmi rozmanitý line up napříč širokým spektrem kreativních oborů a také panelová diskuze o klíčových tématech poslední dekády v kreativním prostředí.
Další vystupující budou postupně představení na webu a sociálních sítích.
Nový formát – čtvrtek a pátek
Mění se i tradiční formát konference, která se letos místo klasického víkendového termínu koná ve čtvrtek a pátek, tedy 13. a 14. března 2025. Tímto krokem vychází konference vstříc požadavkům účastníků s cílem nabídnout efektivnější využití času pro všechny zájemce.
Vstupenky a více informací
Akce za devět let přilákala desítky předních zahraničních tvůrců a tisíce odborníků. Mouvo si dlouhodobě drží vysoké postavení na poli vizuálně kulturních konferencí pořádaných v celé Evropě. Obohacuje odbornou veřejnost a zároveň podporuje lokální kulturu.
Vstupenky na jubilejní desátý ročník konference jsou již v prodeji. Pořadatelé také připravují oblíbené workshopy pro děti a mládež a profesionální konzultace stejně jako v loňském roce. V rámci nich mohou zájemci získat ve 20 minutách fundované ohodnocení své práce a personalizované doporučení na základě jimi přineseného portfolia. Přihlásit se může kdokoli. Primárně je však platforma určena studentům a mladým profesionálům. Konzultace povedou členové studia Oficina a další profesionálové z oboru.
Více informací o programu, vystupujících, a možnostech registrace najdete na oficiálních stránkách konference:
Originální kousek z limitované edice Mouvo produktů si můžete zakoupit v e-shopu:
Partnery konference jsou: Oficina, CAMP, IPR, Digital Media, Česká centra, VOYO a Livesport.